De making of…de VIP-dag!

Tussen alle ontwoekerzaken door, blijf ik steeds bezig om te zoeken naar diensten waar ik mensen mee kan helpen. Zo ontstaat hierdoor de “GroenGoud” duurzame beleggingsportefeuille ( binnenkort in dit theater…) en ook: de VIP-dag.

vip

Het idee is (vind ik) eigenlijk heel simpel: als je wel graag een financial life planningstraject wilt maar daar niet een paar maanden voor uit wilt of kunt trekken, doen we het traject “gewoon” samen in één dag…!

Vraagt natuurlijk een wat andere voorbereiding en organisatie dan gebruikelijk, maar met hulp van een heldere mindmap had ik deze dag snel in de steigers staan.  Nu nog even een duidelijke en wervende tekst door assistente Judith laten maken voor op de website en klaar dacht ik….

mindmapVIPdag

Niet helemaal dus…ok, de tekst kwam, hij was duidelijk en wervend, dat wel maar…het ging niet over “mijn” VIP-dag leek het wel. Het ging over financiële zaken, over verandering van producten, maar niet over een krachtig financial life plan voor de klant! Niet over het samen met de klant helder krijgen wat zijn of haar dromen en doelen zijn, en hoe die te verwerken in een heel concreet plan!

Na overleg zijn de teksten wel veranderd, maar… nog steeds kon ik me er niet voldoende in vinden. Waar ging het fout in de communicatie? Waar was ik niet duidelijk genoeg geweest?

Nou, eigenlijk ging het niet zo fout….Judith had namelijk heel goed naar de teksten op mijn website gekeken en die verwerkt in het verhaal…dus de teksten op mijn website kloppen niet meer bij mijn klantenverhaal in het hier en nu…!

Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om eens in zoveel tijd goed te (laten) kijken naar dit soort zaken (het is net alsof ik hier mezelf hoor bij een klant…!).  Kloppen je uitingen met wat je doet? In woorden op een website (of in een blog als deze) kun je nooit het gevoel meegeven als je dezelfde tekst uitspreekt: het is niet voor niets dat mensen de boodschap veel beter onthouden aan de hand van je houding en je uitstraling dan door de woorden die je gebruikt…

Werk aan de winkel dus! Hoogste tijd om de pagina’s en teksten te bekijken en waar nodig aan te passen.  De boodschap die ik uit wil dragen moet gewoon in alles 100% duidelijk zijn: “ik wil mensen helpen hun dromen en doelen waar te maken”

bucketlist

En daar gaat het dus om: mensen helpen hun dromen en doelen waar te maken. Hoe? Door onafhankelijk en eerlijk advies, inzicht te geven in je geldzaken, helpen met je woekerpolis, aanbieden van een duurzame beleggingsportefeuille, het samen maken van een krachtig en doelgericht financial life plan….Bv. via een VIP-dag

Oh ja, de teksten zijn dan misschien nog niet 100% naar mijn zin, maar hij (die VIP-dag) is dus per heden wel degelijk beschikbaar! Maximaal 1 keer per maand  (meer trekt mijn agenda gewoon niet) voor iedereen die in een dag zijn of haar eigen financial life plan wil uitwerken.

Kort maar heel krachtig….Welkom!

 vipwelkom

Tagged with: [ , , ]
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Comment