Gewoon….doen!
Een paar maanden geleden ben ik gevraagd om een bijdrage te leveren aan een unieke uitgave: het blad “Gewoon….doen! Ambassadeurs van de nieuwe financiële wereld”. In juni komt dit blad uit en het is een inspirerend magazine geworden! Een blad met uitingen van allerlei verschillende mensen. Mensen die, allemaal op hun eigen manier, aan het werk zijn gegaan met het bouwen aan de nieuwe financiële advieswereld 2.0!
Nieuwsgierig naar de inhoud? Geef ik je toch gewoon een voorproefje: mijn bijdrage over het hoe en waarom van mijn adviesbureau…!
Artikel juni 2010 voor Gewoon….doen! Ambassadeurs van een nieuwe financiële wereld.
Het klonk zo makkelijk: Gewoon… doen: deel je ideeën voor de nieuwe financiële wereld!
…maar geen propaganda voor je eigen bedrijf. Oh. En… als nu je eigen bedrijf een heel mooi voorbeeld van de nieuwe financiële advieswereld is…?! Tja, dan is het natuurlijk goed…
Ha! Een reclameblok van 500 woorden beschikbaar! Organisatie bedankt!
Nou, eerst even voorstellen dan maar?
Ik ben Hubrien Meijaard, 45 jaar, woon in Culemborg en heb daar ook mijn eigen bedrijf: Hubrien – Financieel advies 2.0
Al bijna 25 jaar is mijn dagelijkse werk – en belangrijk levensdoel- het mooiste werk wat er is: mensen helpen!
Leuk..en ook best mooi hoor….maar wat doe jij dan concreet, dat je hier zo schaamteloos reclame kunt maken…?! Want mensen helpen: dat is toch niet echt nieuw te noemen.
Nee, dat is waar. En weet je wat ook niet nieuw is: eerlijk zijn, duurzame oplossingen voor je klanten creëren, transparant zijn, je klant echt centraal stellen, echte verbindingen maken, echt luisteren, vanuit je hart werken….
Allemaal oude zaken, oude uitgangspunten, oude basiswaarden. Bij alle oude samenlevingen en wijze Meesters kom je ze tegen, dus al die zaken zijn al heel lang bekend, zeg maar gerust: antiek…
Maar waarom is het dan zo, dat als ik mensen vertel waar advies 2.0 voor staat, dat ik werk vanuit die kreten hierboven…dat die mensen dan instemmend knikken en zeggen: ja inderdaad Hubrien, dat is pas vernieuwend, wauw…?!
Onbegrijpelijk. Hier is toch niets unieks, niets vernieuwend aan..? Althans, dat zou niet zo mogen zijn…en daar zit het hem in. In onze samenleving zijn we er blijkbaar in geslaagd om zo ver van deze basiswaarden af te drijven, dat het nu dus blijkbaar weer vernieuwend is om ze als uitgangspunt te nemen van je leven en je werk.
Ik probeer dus maar gewoon te doen zoals ik ben, levend en werkend vanuit deze basiswaarden. Dat deed ik 25 jaar geleden, dat doe ik in het hier en nu, en dat doe ik hopelijk nog heel lang….
Ben ik daarmee anders dan “de rest” ? Nee, natuurlijk niet. Iedereen heeft toch deze basiswaarden in zich?
Ja, en soms zitten ze gewoon ( diep) verstopt…en ik weet waar ik het over heb. Ook ik heb er af en toe een zootje van gemaakt, zowel prive als zakelijk. In de eerste zin van deze alinea staat niet voor niets het woordje “proberen”… En dan is het weer opstaan en opnieuw beginnen. Of verder gaan, kies zelf wat voor jou het beste voelt.
Zo was het, zo is het en zo zal het blijven.
In beweging blijven dus, in verbinding blijven met jezelf en de wereld. Open staan voor verandering, voor opnieuw toepassen van oude kennis en kunde.
In het hier en nu is dat voor mij: advisering op basis van Financial Life Planning, uitvoering op basis van “groen geld”. Over concreet gesproken.
En daarmee zijn we bijna aan het einde van dit reclameblok…en ook weer bijna aan het begin. Het begin van de nieuwe financiële wereld, waarin iedereen zijn of haar plek zal vinden. Waar iedereen elkaar kan, mag en gaat helpen.
Vanuit al die mooie, wijze, oude basiswaarden.
Vanuit inspiratie. Vanuit het hart.
Vanuit liefde.